Er det ved at være tid til at hæve dine priser?

 

I første blogindlæg i denne lille prissætnings-trilogi så vi på de 5 typiske tegn på, at det er ved at være tid til at hæve dine priser.

I sidste blogindlæg gik jeg i dybden med, hvordan du finder frem til den rigtige pris på DINE ydelser – og hvordan du IKKE skal gøre!

 

Som rosinen i pølseenden vil jeg nu vise dig, hvordan du kan hæve dine priser på en måde, så det giver 100% mening for både dig OG dine klienter!

 

Jeg vil vise dig to måder at hæve dine priser på med fuld integritet – den ene metode kan vi kalde ovenfra og ned og den anden nedefra og op.

Se hvilken af metoderne, der mest rammer noget i dig:

 

 

1. I ovenfra og ned-modellen vælger du en ny pris til en af dine ydelser eller produkter – f.eks. 20% eller 50% højere end din nuværende pris.

 

Og så spørger du dig selv, hvad der skal være anderledes end nu, for at du virkeligt føler, at det er den nye pris værd.

 

 – Hvilken transformation skal dine klienter opnå?

 – Hvilke resultater skal de have med sig?

 – Er der noget (nyt/mere) du skal vide eller kunne, for at du er helt tryg ved, at du kan levere den højere værdi?

 – Skal der tilføjes nye/forbedrede elementer i pakken som f.eks. flere sessioner, arbejdsark, øvelser, mere tilgængelighed til dig/sparring fra dig, gruppelementer etc.?

Hvad siger din mavefornemmelse dig nu – matcher den øgede værdi den højere pris?

Hvis ikke, hvad synes du så, der mangler?

 

2. Med nedefra og op-strategien ser du i stedet på, hvad der kan gøre din ydelse eller dit produkt endnu bedre, end det er nu. 

 

Hvordan dine klienter kan få en endnu bedre oplevelse og opnå endnu bedre resultater, endnu mere forandring, endnu mere af den transformation, de drømmer om.

 – Hvad skal der til, for at værdien hæves?

 – Er der noget, du skal kunne/lære/vide/gøre, som du ikke kan/ved/gør nu?

 – Hvordan føles værdien af din nye, forbedrede ydelse?

Hvilken pris mener du, der passer til den værdi? 

Hvad skal din nuværende pris så øges med? 10%? 20%? 30% – eller mere?

 

Når du hæver prisen på dine ydelser, fordi de simpelthen er blevet mere værd – fordi du er blevet dygtigere, og de rummer mere transformation, end de gjorde tidligere – vil det være nemmere for dig at stå inde for de nye priser og informere dine kunder om dem.

Så gå ind i det med sutsko på – som jeg plejer at sige til mine kunder.

Lad det udvikle sig stille og roligt, i et tempo du kan være i, og på en måde som føles rigtig for DIG. 

Og hey, det er ok at have lidt sommerfugle i maven, første gang du siger den nye pris højt til en potentiel kunde! Men jeg lover dig, at efter den første bookning eller to, føles det allerede langt mere naturligt og selvfølgeligt.

Gør det tydeligt på din hjemmeside og i dit nyhedsbrev at dine ydelser er blevet endnu bedre og endnu mere transformerende, og at du derfor sætter dine priser op – og fortsat glæder dig til at kunne give dit allerbedste til dine skønne kunder. Og så kan du give dine mest trofaste klienter eller f.eks. læserne af dit nyhedsbrev muligheden for, en rum tid endnu, at få dine ydelser til den gamle pris.

 

Må jeg høre fra dig:

Hvilken metode tiltaler dig mest?

 

Føles det bedst for dig:

– at vælge en ny pris, og så gøre din ydelse eller dit produkt ENDNU bedre, så det kan honorere den højere pris?

– eller at hæve værdien af din ydelse eller dit produkt, og så mærke efter, hvilken pris du synes der matcher den (endnu) højere værdi?

Kærligst,

Majken.

DSC_0897

Vil du med på BoostDinBusiness’ nyhedsbrev og modtage inspiration, motivationsboosts og regulære redskaber, som hjælper dig med at få succes med din virksomhed, kan du tilmelde dig HER.